آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟

1

آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟

نحوه ایجاد توصیف متا مناسب
Meta description FI - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟

میشیل هایجمنسمیشیل در Yoast و COO ما شریک است. پیشکسوت اینترنتی هدف اصلی او با بیشتر مقالاتش شروع بهینه سازی سایت شما است. خیلی کار برای انجام هست!

michiel heijmans yoast articles avatar 250x285 - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
توضیحات متا قطعه ای است با حداکثر 155 نویسه – یک برچسب در HTML – که خلاصه محتوای یک صفحه است. موتورهای جستجو آن را در نتایج جستجو نشان عمدتا زمانی که جستجو برای عبارت است در داخل توضیحات. بنابراین بهینه سازی آن برای سئو داخلی بسیار مهم است . در این پست ، من ویژگی های یک توصیف متا خوب را به شما می گویم و اینکه Yoast SEO چگونه می تواند در این زمینه به شما کمک کند. 

آیا در Yoast SEO برای بررسی کلید واژه گلوله قرمز دریافت کرده اید؟ در اینجا ، شما می توانید بخوانید که این چک چه کاری انجام می دهد ، و در اینجا چگونگی تبدیل گلوله قرمز به سبز است .

Yoast SEO همچنین طول توضیحات متای شما را بررسی می کند. درباره نحوه کارکرد آن چک و نحوه نوشتن مختصر توضیحات متا بخوانید .
توضیحات متا چیست؟
توضیحات متا یک برچسب HTML است که در کد HTML صفحه به این شکل است:

<meta name="description" content="A page's description, usually one or two sentences."/>

هدف آن ساده است: لازم است کسی را که در Google جستجو می کند پیوند شما را کلیک کند. به عبارت دیگر ، توضیحات متا برای تولید کلیک از موتورهای جستجو وجود دارد.

موتورهای جستجو می گویند هیچ مزیت رتبه بندی مستقیم از توصیف متا وجود ندارد – آنها از آن در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کنند. اما یک مزیت غیرمستقیم نیز وجود دارد: Google از نرخ کلیک (CTR) به عنوان راهی برای بررسی اینکه آیا نتیجه خوبی هستید استفاده می کنید. اگر افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند ، Google شما را نتیجه خوبی می داند و اراده می کند – براساس موقعیت شما – شما را در رتبه بندی بالاتر می برد. به همین دلیل بهینه سازی توضیحات متا مانند بهینه سازی عناوین شما بسیار مهم است .
V4uizobDRkA4YO DJ6P0aNfjT8agU6kCzt HRms9GS3 GOUapAWEAcpDgNlz dFX45fzIkFYHfaxOurrHBlJn335H0jvVN5XeNpnvTpch9WevtFj5mMxiKF8whYT nPc9MEJJa7r - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟مثالی از توضیحات متا از yoast.com که در نتایج جستجو دیده می شود

افزودن تاریخ به پیش نمایش قطعه
افراد معمولاً در مورد گزینه “Date in snippet preview” س questionsالاتی را می پرسند که در بخش «جستجوی ظاهر» افزونه Yoast SEO ما پیدا می  کنید . اگر “نمایش” را انتخاب کنید ، فقط تاریخ را در پیش نمایش قطعه در پلاگین ما اضافه می کند ، نه به Google!

اما به شما کمک می کند در مورد طول مناسب توضیحات متا خود تصمیم بگیرید ، زیرا اگر Google تاریخ انتشار را به مقالات شما اضافه کند ، ممکن است توضیحات شما کوتاه شود. بنابراین بررسی کنید که آیا گوگل ابتدا چنین کاری را انجام می دهد یا خیر! اگر چنین شد ، “نمایش” را انتخاب کنید.

مشخصات یک توصیف متا خوب است
با توجه به تحقیقاتی که در مورد این موضوع انجام دادم و همچنین تجربه خودم ، به این لیست رسیدم. در اینجا عناصری وجود دارد که برای ایجاد یک توصیف متا خوب نیاز دارید: 
1. آن را تا 155 نویسه نگه دارید 
طول مناسب واقعاً وجود ندارد. این به پیامی که می خواهید منتقل کنید بستگی دارد. برای انتقال پیام باید فضای کافی را اختصاص دهید ، اما آن را کوتاه و کوتاه نگه دارید. با این حال ، اگر نتایج جستجو را در Google بررسی کنید ، بیشتر نمونه هایی از 120 تا 156 نویسه را می بینید ، مانند مثال زیر. 
CgHclUxNOwBBlkoChONSJBmbATaG0BfSpr59hY0qxy kW1TbYl2aJhu6inuF31KdOAJSPhhPXmuIca7MmaJY yTgP4e7uI4D9ZIQjJeXHGVgTT bZsxq2QhiMZTtJwOMsK8Bq o6 - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
متأسفانه ، ما نمی توانیم آنچه Google در نتایج جستجو نشان می دهد ، به طور کامل کنترل کنیم . بعضی اوقات تصمیم می گیرد توصیف متا را نشان دهد و گاهی بعضی از جملات نسخه شما را می گیرد. در هر صورت ، بهترین شرط شما کوتاه نگه داشتن آن است. به این ترتیب ، اگر Google تصمیم بگیرد متای توصیفی را که نوشتید نشان دهد ، به طور کامل نشان داده می شود. 
2. از صدای فعال استفاده کنید و آن را عملی کنید 
اگر توضیحات متای دعوت به صفحه را در نظر بگیرید ، نمی توانید فقط بنویسید ” استعاره ای مختلط که توصیف یک صلاحیت غیر موجود و در عین حال به طور ضمنی بالا است. “این توصیف کسل کننده ای است و مردم نمی دانند چه چیزی دریافت خواهند کرد. 

مثالی که در تصویر زیر وجود دارد ، نوعی توصیف است که باید در نوشتن آن تلاش کنید. فعال ، انگیزه دهنده و مستقیماً به شما خطاب می کند. شما فقط می دانید که اگر روی پیوند کلیک کنید چه چیزی دریافت می کنید!
jKFcEaoTjxLQ10pcplt9T2KHRsPb84X10JkYJSD3eOLat5tEcncxBGTB9vtoVEiCF ThgcKNTL8B18 AaV5pg A1FPaEjVL4kVGPGp4JJ0 JuZaqR2z5im75UrSuIkrC1MId4RNS - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
3- فراخوان برای اقدام را شامل کنید
“سلام ، ما فلان محصول جدید را داریم و شما آن را می خواهید. اطلاعات بیشتر! “این با آنچه من در مورد صدای فعال گفتم همپوشانی دارد ، اما من می خواستم بر آن تأکید کنم. توضیحات متا متن فروش شماست. به جز در این حالت ، “محصولی” که می خواهید بفروشید صفحه پیوند داده شده است. دعوت نامه هایی مانند بیشتر بیاموزید ، اکنون آن را دریافت کنید ، به صورت رایگان سعی کنید مفید باشید و ما نیز از آنها استفاده می کنیم.
Screenshot 2020 04 30 at 13.00.56 600x116 - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
4- از کلمه کلیدی تمرکز خود استفاده کنید
اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن موجود در توضیحات متا مطابقت داشته باشد ، Google تمایل بیشتری به استفاده از آن و برجسته کردن آن در نتایج جستجو دارد. با این کار پیوند به سایت شما جذابیت بیشتری خواهد داشت. Google بعضی اوقات مترادف ها را برجسته می کند. در مثال زیر ، هر دو جایزه اسکار و اسکار برجسته شده اند. تأکید بر نتیجه گرفتن نتایج شما می تواند باعث برجستگی بیشتر آنها شود.
yxBOBB0a8rXoeXXj91h TSau9W T9NhnyNS6FQDNjBmKT8Qwqx7LYrLTN2qUNEaJDFX1NVWAHnmlZGs HqigRJKxmOhJvrXpvzSEoC3ptQtqt8 OrXTv3d1dEdtVzxh2QycieRXp - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
5- مشخصات را در صورت امکان نشان دهید 
اگر محصولی برای فن آوری در اختیار دارید ، خوب است که به مشخصات فنی بپردازید. به عنوان مثال ، شما می توانید سازنده ، SKU ، قیمت ، مواردی از این دست را وارد کنید. اگر بازدید کننده به طور خاص به دنبال آن محصول است ، به احتمال زیاد مجبور نخواهید شد آنها را متقاعد کنید. مانند مثال زیر. ساعت می تواند به تناسب اندام کمک کند؟ برای من ثبت نام کنید ، این تنها چیزی است که لازم بود بدانم. توجه داشته باشید که برای بهینه سازی نتیجه خود ، باید روی غنی سازی قطعه تلاش کنید .
Screenshot 2020 04 30 at 13.06.33 600x118 - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
6. اطمینان حاصل کنید که با محتوای صفحه مطابقت دارد
این مهم است. Google متوجه خواهد شد که آیا از توضیحات متا برای فریب بازدیدکنندگان برای کلیک کردن استفاده می کنید. در صورت انجام این کار حتی ممکن است شما را جریمه کنند. اما جدا از این ، توصیفات گمراه کننده احتمالاً نرخ پرش شما را افزایش می دهد . فقط به همین دلیل فکر بدی است. به همین دلیل می خواهید توضیحات متا با محتوای صفحه مطابقت داشته باشد.
7. آن را منحصر به فرد کنید 
اگر توضیحات متای شما همانند توضیحات سایر صفحات باشد ، تجربه کاربر در Google مختل می شود. اگرچه عناوین صفحه شما ممکن است متفاوت باشد ، اما به نظر می رسد همه صفحات یکسان هستند زیرا همه توضیحات یکسان هستند. بهتر است به جای ایجاد توضیحات متنی تکراری ، آن را خالی بگذارید. Google یک قطعه از صفحه حاوی کلمه کلیدی مورد استفاده در پرس و جو انتخاب خواهد کرد.
Yoast SEO چگونه به شما در نوشتن توضیحات متا کمک می کند
اگر اهل وردپرس هستید و از Yoast SEO استفاده می کنید ، افزودن توضیحات متا به عنوان پای آسان است. در مرحله اول ، می توانید آن را در بخش پیش نمایش Google در جعبه متا Yoast SEO بنویسید . اما ، Yoast SEO همچنین در مورد تجزیه و تحلیل SEO به شما بازخورد می دهد. این پلاگین دو مورد را بررسی می کند ، طول توضیحات متا و اینکه آیا از عبارت اصلی تمرکز خود استفاده کرده اید یا خیر. بنابراین بیایید ببینیم که این پلاگین چگونه به شما کمک می کند و می توانید با آن چه کار کنید. 
عبارت کلیدی در ارزیابی توصیف متا در Yoast SEO چه کاری انجام می دهد؟
این بررسی همه چیز در مورد استفاده از عبارت کلیدی در توضیحات متاست. عبارت کلیدی تمرکز عبارت جستجوی شماست که می خواهید یک صفحه با آن رتبه بندی شود. وقتی مردم از این اصطلاح استفاده می کنند ، شما می خواهید که صفحه شما را پیدا کنند. شما کلمه کلیدی خود را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی قرار می دهید . به طور خلاصه ، پس از تحقیق خود ، در پایان باید ترکیبی از کلمات باشید که اکثر مخاطبان شما به احتمال زیاد آنها را جستجو می کنند. من قبلاً اشاره کردم که وقتی از عبارت کلیدی خود در توضیحات متا استفاده می کنید ، Google احتمالاً آن را برجسته می کند. این امر باعث می شود تا مردم راحت تر ببینند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کرده اند. 

Yoast SEO بررسی می کند که آیا و چند بار از کلمات عبارت اصلی تمرکز خود در متن توضیحات متا استفاده می کنید. علاوه بر این ، اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید ، این مترادف را وارد می کنید. اگر در این کار زیاده روی کنید ، این افزونه به شما توصیه می کند استفاده از عبارت اصلی تمرکز خود را محدود کنید.
zEgvb46sELXO8 IEHVuwUiknPU9FNLbGQXTzYD1IDTQnk InhTIygjfPyQcv0iyvmYgnBIdd6k WZjBlcQVapPgRz5 wGPQ1bYXwbRD01C3DkPESHh1Z1fKWqZ9KABPgPckVt7sZ - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
چگونه یک گلوله سبز برای عبارت کلیدی در توضیحات متا بدست آوریم
اگر کلمه کلیدی را در توضیحات متا ذکر نکنید ، یک گلوله قرمز دریافت خواهید کرد. بنابراین ، حتماً یکی را بنویسید. اما ، توضیحات متای خود را با عبارت کلیدی خود پر نکنید ، زیرا این یک گلوله قرمز نیز برای شما ایجاد می کند. و اطمینان حاصل کنید که تمام کلمات عبارت اصلی خود را در یک جمله ذکر کنید ، در غیر این صورت گلوله قرمز را دوباره مشاهده خواهید کرد. امروزه موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند ، اما شما هنوز هم باید کاملاً روشن کنید که صفحه شما چیست. 

افزونه Yoast SEO Premium ما به شما امکان می دهد مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط را برای عبارت خود وارد کنید. سپس ، مترادف را هنگام انجام تجزیه و تحلیل ، در نظر می گیرد. اگر عبارت کلیدی و مترادف خود را وارد کرده باشید ، این دو مورد ذکر می شود. استفاده کنید که! چند کلمه برجسته بیشتر از یک کلمه توجه را جلب می کند. 
ارزیابی طول توصیف متا چه کاری انجام می دهد؟
این بررسی اندازه گیری اینکه آیا توضیحات متای شما خیلی کوتاه (کمتر از 120 نویسه) است یا خیلی طولانی (بیش از 156 نویسه) اندازه گیری می کند. وقتی متای شما طول مناسبی داشته باشد ، یک گلوله سبز دریافت خواهید کرد. اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد ، یک گلوله نارنجی در زبانه SEO جعبه متا Yoast SEO دریافت خواهید کرد (یا قرمز ، اگر مقاله خود را به عنوان محتوای سنگ بنای اصلی علامت گذاری کرده اید).
meta description length check compressor 600x373 - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟
نحوه نوشتن شرح مختصر متا
یک متا توضیحات خوب مردم را متقاعد می کند که صفحه شما بهترین نتیجه را برای درخواست آنها ارائه می دهد. اما ، برای اینکه بهترین نتیجه باشید ، باید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند. هدف جستجوی آنها چیست؟ آیا آنها به دنبال جواب سوالی هستند؟ اگر هستند سعی کنید کامل ترین جواب را به آنها بدهید. آیا آنها به دنبال محصولی هستند؟ بنویسید چه چیزی باعث برجسته شدن محصول شما می شود و چرا آنها بهترین خرید آن را از فروشگاه شما انجام می دهند. مختصر و قانع کننده باشید!

شما در بخش پیش نمایش Google در جعبه متا Yoast SEO در مورد طول توضیحات متا بازخورد دارید. اگر می خواهید یک توضیح متا بنویسید ، باید روی دکمه “ویرایش قطعه” کلیک کنید. اگر این کار را انجام دهید ، ویرایشگر قطعه باز می شود. قسمتهای ورودی را برای ویرایش عنوان SEO ،  حلزون حرکت خواهید دید  و توضیحات متا وقتی شروع به تایپ کردن در قسمت ورودی متا توضیحات می کنید ، پیش نمایش قطعه در بالای ویرایشگر قطعه نیز بلافاصله متن جدید شما را نشان می دهد. در زیر قسمت ورودی ، یک نوار وجود دارد. وقتی شروع به تایپ می کنید نارنجی است و وقتی اطلاعات کافی اضافه کنید سبز می شود. وقتی متن را زیاد اضافه کنید ، دوباره نارنجی می شود.
edit meta description 600x609 - آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم؟در قسمت “Meta description” در پیش نمایش Google در Yoast SEO ، می توانید توضیحات متای خود را وارد کرده و ویرایش کنید.
بنابراین ، از توصیه هایی که در این مقاله به شما کردم استفاده کنید و شروع به نوشتن توضیحات کوتاه و شیرین عملی ، جذاب کنید! 
اگر برای بسیاری از صفحات به توضیحات متا نیاز دارید ، چه باید کرد؟
آیا احساس می کنید باید تمام توصیفات متای خود را تغییر دهید؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این را در برنامه خود بگنجانید؟ Google پاسخ دارد:

اگر وقت ندارید برای هر صفحه توضیحات را ایجاد کنید ، سعی کنید مطالب خود را در اولویت قرار دهید: حداقل یک توضیح برای URL های مهم مانند صفحه اصلی و صفحات محبوب خود ایجاد کنید.

می توانید با کنسول جستجوی Google بررسی کنید که کدام یک از صفحات بالاترین رتبه را دارد . نگران نباشید ، آن را از آنجا بردارید. و حتماً از این پس توضیحات متا را به مطالب کاملاً جدید اضافه کنید.

در راستای پاسخ دهی تخصصی به سوال شما مطالبی را در خصوص آیا لازم است برای تمام محصولاتی که در سایت داریم description منحصر به فرد بنویسیم از سایت های خارجی جمع آوری و به فارسی ترجه کرده ایم موفق و پیروز باشید .

منبع : yoast.com

مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین آگوست 6, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1981 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات