آنچه آژانس‌ها و رهبران برند ها باید از NFT و METAVERSE بدانند | اولین بازار NFT ایران

0

Metaverse و NFTs: آنچه آژانس‌ها و رهبران برند باید بدانند

 

960x0 - آنچه آژانس‌ها و رهبران برند ها باید از NFT و METAVERSE بدانند | اولین بازار NFT ایران

شکی نیست که فناوری دستخوش تغییرات زیادی شده است که ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از تغییرات مثبت خواهند بود، و برخی ممکن است کمی مشکوک تر باشند، اما ما باید یاد بگیریم که چگونه با آنها کنار بیاییم.

در این مقاله، من قصد دارم در مورد توکن‌های متاورس و غیرقابل تعویض و اینکه آژانس‌ها و رهبران برندها باید در نظر داشته باشند که به دنبال راه‌هایی برای نمایش محصولات و خدمات خود در دنیای مجازی هستند، صحبت کنم.

متاورس چیست؟

به نظر می رسد نوعی اصطلاح کمیک است، اما متاورز واقعیتی است که بسیاری از ما قبلاً تا حدی می دانیم. متاورس اساساً دنیایی است که خود دیجیتالی شما می تواند در آن ساکن شود. خود دیجیتالی شما چیزی است که به عنوان آواتار شناخته می شود و می تواند با افراد دیگری که در دنیای مجازی آواتارهای خود را نیز دارند حرکت کند و با آنها ارتباط برقرار کند.

ما سال‌هاست که این کار را در بازی‌های ویدیویی مانند  Fortnite  و  Roblox انجام می‌دهیم، و حتی با واقعیت مجازی جذاب‌تر شده است. درک این نکته مهم است که واقعیت مجازی احتمالاً برای تبدیل شدن به بخشی از متاورس لازم نخواهد بود. کاری که VR احتمالا انجام خواهد داد این است که نحوه تجربه متاورس را بهبود بخشد، اما همچنین می توانید از یک صفحه نمایش معمولی استفاده کنید که در آن می توانید آواتار خود را اجرا کنید.

 

همانطور که گفته شد، هر دو واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بدون شک عناصر کلیدی متاورس خواهند بود. بسیاری از فعالیت ها احتمالاً با استفاده از VR و AR بسیار جذاب تر خواهند بود.

در این مرحله، می‌توانید با آواتار خود در رویدادهای مجازی شرکت کنید و در یک محیط VR با افراد دیگر تعامل داشته باشید. متاورس احتمالاً این را به یک واقعیت جایگزین بسیار تعاملی تر و گسترده تر گسترش می دهد.

 

فیس بوک تبدیل به متا می شود

بسیاری از افراد در این فکر هستند که حالا که نام جدید این شرکت متا خواهد بود، چه اتفاقی برای فیس بوک خواهد افتاد. (برای روشن بودن، خود پلتفرم رسانه اجتماعی  همچنان فیس بوک نامیده می شود ؛ فقط نام شرکت در حال تغییر است.) در حالی که احتمالاً پیشرفت هایی در فیس بوک وجود خواهد داشت، متاورس چیزی بسیار گسترده تر است که در آن فیس بوک وجود دارد و چیزی نیست. اختصاصی فیسبوک

ارتباط بین متاورس و NFT

ارتباط اصلی بین متاورس و NFT ها به دارایی های دیجیتال و نحوه ارزش گذاری آنها مربوط می شود. متاورس به مردم این امکان را می‌دهد که اشکال دیجیتالی هنر و دارایی را به نمایش بگذارند و NFT به آنها امکان می‌دهد با اثبات مالکیت آن محتوا را قیمت بگذارند.

در حالی که NFT  ها از همان فناوری بلاک چین استفاده می کنند  که ارزهای دیجیتال از آن استفاده می کنند، اما خودشان نوعی ارز نیستند. هر NFT به یک آیتم خاص متصل است. آن آیتم می‌تواند یک نقاشی، محتوای بازی ویدیویی، موسیقی یا هر چیز دیگری باشد که می‌تواند به آن نشانه خاص متصل شود. این برای دارایی‌های دیجیتال ایده‌آل است و NFTها به روشی عالی برای هنرمندان و سازندگان به طور کلی برای کسب درآمد از آثارشان تبدیل شده‌اند.

بسیاری از بازارهای NFT وجود دارند که به شما امکان خرید و فروش NFT را می دهند، و این به سرعت در حال تبدیل شدن به پدیده ای است که بسیاری از صنایع را طوفان می کند. موضوع بسیار پیچیده‌تر از آن است که در یک مقاله به آن پرداخته شود، اما این به شما یک ایده بسیار اساسی از چیستی NFTها و نحوه عملکرد آنها می‌دهد.

اکنون که NFTها را توضیح دادم، درک این نکته مهم است که NFTها به احتمال زیاد به  ارز بهینه برای متاورس تبدیل می شوند . آن‌ها به مردم اجازه می‌دهند تا اثباتی بر مالکیت انواع چیزها در متاورس نشان دهند. چیزی شبیه سند ملکی را تصور کنید که فقط در دنیای مجازی وجود دارد. NFTها به عنوان آن سند عمل می کنند.

NFT ها همچنین می توانند نقطه دسترسی مناسبی برای رویدادها و مزایای خاصی باشند که افراد می توانند در داخل متاورس از آنها لذت ببرند. برنامه ها و پتانسیل ها بی پایان به نظر می رسند و این همان چیزی است که این ایده را بسیار جذاب می کند.

همه اینها برای برندها چه معنایی دارد؟

با توجه به اینکه متاورس نمایشی از دنیای واقعی در یک محیط مجازی است، شکی نیست که دنیایی از فرصت‌ها را برای شکوفایی برندها باز می‌کند. آماده شدن برای تغییرات قریب الوقوع ناشی از متاورس بدون شک برای موفقیت ضروری است. برندها می توانند اکنون شروع به ایجاد نمایش های مجازی از محصولات خود کنند تا اطمینان حاصل کنند که افراد دیگر در این جهان جدید می توانند آنها را پیدا کنند.

ما اساساً در دو واقعیت متفاوت زندگی می‌کنیم: یکی دنیای آفلاینی است که همیشه می‌شناختیم، و دیگری نمایشی مجازی از دنیای اطرافمان. پیدا شدن توسط مشتریان در هر دوی این دنیاها برای موفقیت بسیار مهم است.

افکار نهایی

ما در حال برداشتن اولین گام ها به سمت چیزی هستیم که قرار است به بهترین راه برای تعامل افراد با یکدیگر در یک محیط مجازی تبدیل شود. متاورس راهی واقعاً منحصر به فرد و شدید برای ارتقای تجربیات دیجیتالی ما خواهد بود. به همین دلیل است که برای آژانس ها و رهبران برند مهم است که بدانند چگونه کار می کند و چرا NFT ها چنین نقش مهمی را ایفا می کنند.

تنها چیزی که می توانیم انتظار داشته باشیم این است که این فناوری در سال های آینده به بخش بسیار مهمی از زندگی ما تبدیل شود.

منابع : بازار NFT ایران

نیما ثانی سوال پرسید فوریه 14, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1025 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات