آمیخته بازاریابی چیست ؟

7

آمیخته بازاریابی چیست ؟

سلام در خصوص آمیخته بازاریابی اطلاعاتی را در اختیار جامعه ایرانی قرار دهید تا بتوانیم قدمی مثبت در روند بهبود مشکلات کشور داشته باشیم .

ایرانیان عزیز در راستای کمک به جامعه ایرانی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی میبایست ما هم فعالیت های مثبت انجام دهیم .

فعالیت ما با طرح روزانه 10 سوال شروع میشود . امتیازات بدست آمده از طرح سوال و پاسخ به سوال آینده ما را تضمین خواهد کرد .

برای رسیدن به امتیازات بهشت کلیک کنید

برای تماشایی ویدئو های آموزشی رایگان کلیک کنید 

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 26, 2020
گذاشتن نظر
0

در واقع آمیخته بازاریابی بخش عملیاتی بازاریابی است و به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند استراتژی مناسب کسب‌وکارشان را پیدا کنند تا به افزایش فروش و سودآوری بیشتر دست یابند. آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) را می‌توان یکی از مشهورترین اصطلاحات دنیای بازاریابی دانست نخستین کسی که در تاریخ بازاریابی، اصطلاح مارکتینگ میکس یا آمیخته بازاریابی در دهه پنجاه را به‌کار برده، نِیل بوردن استاد دانشگاه هاروارد و رئیس اسبق انجمن بازاریابی آمریکا بوده است. این استراتژی روی چهار عنصر کلیدی؛ محصول، قیمت، مکان توزیع و ترویج تمرکز دارد و منظور این است که اگر محصول با قیمت مناسب در مکان و زمان مناسب به دست مشتری برسد، یک بازاریابی بی نقص انجام شده است. پس از آن، مک‌ کارتی با الهام از بحث‌های آلدرسون که واحد بازاریابی باید چند وظیفه‌ی مشخص و تعریف‌شده‌ی درون‌سازمانی داشته باشد و با مرور حرف‌های بوردن، مدل ۴P را مطرح کرد.

فیلیپ کاتلر موضوع آمیخته بازاریابی یا همان ۴P معروف را وارد مدیریت بازاریابی کرد. فیلیپ کاتلر آمیخته بازاریابی را مجموعه‌ای از متغیرهای قابل کنترل تعریف می‌کند‌ که شرکت می‌تواند برای تحت تاثیر قرار دادن واکنش خریدار از آنها استفاده کند. این متغیرهای قابل کنترل محصول، قیمت، توزیع و ترفیع هستند. تصمیم‌گیری در مورد هر کدام از این پهار عنصر می‌تواند عناصر دیگر را هم تحت تاثیر قراردهد.

تعریف آمیخته بازاریابی از نظر بوردن

چه‌ مجموعه‌ای از رویه‌ها، خط‌مشی‌ها و ابزارها وجود دارد که بتوانیم با ترکیب آن‌ها، رفتار مطلوب خود را در شبکه‌ی پخش و نیز میان مشتریان ایجاد کنیم؟ استفاده از این مجموعه، باید سودآور باشد؛ یعنی درآمدش از هزینه‌اش بیشتر باشد. ضمناً این ابزارها می‌توانند پیش از این توسط دیگران به‌کار گرفته شده باشند یا این‌که ما آن‌ها را برای نخستین بار به‌کار بگیریم.

آمیخته بازاریابی به مجموعه ای از ابزار و امکانات گفته می شود، که یک شرکت می تواند با کمک آنها بر بازار هدف تاثیر بگذارد و بر میزان تقاضا بیفزاید. در هر کسب و کار و تجارت، متغیرهایی وجود دارد که با به کارگیری صحیح آنها، می توان بازاریابی را به بهترین شکل انجام داد. متغیرهایی مثل: نوع محصولات، قیمت آنها، چگونگی توزیع محصولات، تبلیغات و…

Bahar.simiari سوال پاسخ داده شده ژوئن 26, 2020
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1829 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات