آموزش سگ برای دستشویی کردن در محل خاص

1

آموزش سگ برای دستشویی کردن در محل خاص

77c39a6b4fe4ecfc700025eb600d7ce631599409 227 - آموزش سگ برای دستشویی کردن در محل خاص

وقتی‌که سرپرستی سگی را به عهده گرفتید و به منزل خود آوردید باید او را با قوانین خانه آشنا کنید. یکی از این قوانین که باید سگ شما یاد بگیرد، رفتار دستشویی کردن حیوان است. سگ شما باید یاد بگیرد که در جای مخصوص و یا در بیرون از خانه دستشویی کند. برای این کار شما باید از آموزش‌های ساده‌ای استفاده کنید.

شما باید از احتیاجات سگ خود آگاه باشید. به‌عنوان مثال باید بدانید که توله‌سگ شما بعد از اینکه از خواب بیدار شد نیاز به ادرار کردن دارند، پس شما در این زمان باید کنار او باشید تا او را به بیرون از خانه و یا محلی که باید ادرار کند ببرید. خوردن غذا باعث تحریک سیستم گوارشی شده و توله‌سگ شما ۱۵ دقیقه بعد از آن ادرار و نیم ساعت بعد از خوردن غذا مدفوع می‌کند. کنترل مثانه و ادرار کردن در توله‌سگ‌ها ضعیف می‌باشد و هر ۱-۲ ساعت یک‌بار نیاز به ادرار کردن دارد.توله‌سگ‌ها اگر هیجان‌زده شوند و استرس داشته باشند، مکرراً ادرار می‌کنند. بهتر است زمان ادرار کردن و مدفوع کردن حیوان را در طول شبانه‌روز بدانید.

تغذیه بیش از اندازه حیوان، استفاده از غذای نامناسب و یا تنوع غذایی زیاد، نداشتن وعده غذایی منظم، غذا دادن در زمان نادرست، تنبیه حیوان به خاطر خرابکاری تصادفی در داخل خانه، استفاده از غذاهای شور، استفاده از مواد شوینده آمونیاک‌دار که بویی شبیه ادرار دارد، انتظار بیهوده از توله‌سگ به بیان نیاز خود به دستشویی کردن، استفاده از کلمات تشویقی نامناسب، دسترسی به فرش و حصیر، انتظار بیهوده از توله‌سگ برای کنترل دستشویی خود در هنگام شب، ازجمله اشتباهاتی است که باعث شکست آموزش رفتار به سگتان می‌شود.

چگونه به سگ خود رفتار دستشویی کردن را بیاموزیم؟

آموزش شما باید بر اساس  تشویق به ازای کار درست که در مقاله 10 نکته کلیدی آموزش سگ به آن اشاره کردیم، باید انجام شود. به این صورت که محلی برای دستشویی کردن حیوان در منزل تعیین کنید. سپس به هنگام دیدن رفتار احتیاج سگ به دستشویی کردن (چرخیدن دور خود و یا بو کردن زمین) او را به سمت محل تعیین‌شده هدایت کنید و بعدازاینکه در جای موردنظر قرار گرفت به او پاداش دهید

در روزهای اول یادگیری سعی کنید هر یک ساعت یک‌بار او را برای دستشویی کردن به محل موردنظر ببرید و هر بار به او در محل موردنظر دستشویی کرد به او پاداش دهید تا او بیاموزد که انجام این رفتار تشویق صاحبش را به دنبال دارد. تشویق شما می‌تواند به‌صورت غذا دادن و یا استفاده از کلماتی مثل”آفرین” و… باشد. سعی کنید در طول آموزش سگ خود آرامش خود را حفظ کنید و عجول  نباشید. به‌هیچ‌عنوان سگ خود را در صورت خرابکاری درجایی دیگر تنبیه نکنید. در این حالت محل را با مواد غیر آمونیاکی مانند سفید کننده رایج در بازار ضدعفونی کنید و  دفعات دستشویی بردن حیوان را بیشتر کنید.

روش دیگری به نام استفاده از روزنامه و یا پد جاذب وجود دارد که در این روش ابتدا باید سگ را به اینکه روی روزنامه و یا پد جاذب دستشویی کند عادت دهیم و بعدازآن با جابجایی روزنامه و پد جاذب به سمت مکان موردنظر، او را به محل اصلی دستشویی کردن عادت دهیم که این کار هم مدت‌زمان بیشتری برای آموزش نیاز دارد و هم ممکن است نتیجه مطلوبی از آموزش خود نگیرید. این روش امروزه کمتر توصیه می‌شود

سگ‌ها همانند بچه‌های خانواده هستند که اگر به آن‌ها رفتارهای درست نیاموزید، در آینده با مشکلات رفتاری آنها روبه‌رو خواهید شد. باید یاد بگیرید که در تربیت سگ‌ها همانند تربیت فرزندانتان، آرامش، صبر و خوش‌رفتاری را پیشه بگیرید تا از آموزش خود بهترین نتیجه را به‌دست آورید.

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها953 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات