آشنایی با گربه آبسینیان Abyssinian

0

گربه آبسینیان Abyssinian

aaf1101b79949dd3bde3f3de80322f4570316f42 227 - آشنایی با گربه آبسینیان Abyssinian

باوجود اینکه بعضی‌ها معتقدند که این نژاد با گربه‌های مقدس یونانی از یک نسل می‌باشند، هم چنان منشأ اصلی این نژاد معلوم نمی‌باشد. بااین‌حال شباهت قوی بین  گربه آبسینیان مدرن  که گوش‌های بزرگ و دم‌های بلندی دارند و گربه‌هایی که در برنزهای یونان باستان، نقاشی‌ها و گربه‌هایی با پوشش خط‌دار که در سنگواره‌ها مدفون یافت شدند، وجود دارد. باوجود اینکه شکل و پوشش این نژاد خاص می‌باشد، شباهت برجسته‌ای با گربه آفریقایی وحشی (African wild cats) دارد. اولین بار این نژاد در سال ۱۸۹۶ در Studbooks انگلیسی ثبت گردید.  ابتدایی‌ترین آبسینیان را در موزه لیدن در هلند می‌توان دید.

abyssinian cat - آشنایی با گربه آبسینیان Abyssinian

حالت‌های بدنی یک گربه ایده آل نژاد آبسینیان، چیزی مابین گربه سیامی و گربه نژاد بورمس می‌باشد؛ نه خیلی بزرگ مانند سیامی و نه خیلی گرد مانند مورمس. گربه نژاد آبسینیان بسیار زیبا و خوش رنگ با پوشش مویی خط‌دار می‌باشد. این پوشش خط‌دار باعث شده است تا شبیه گربه‌های وحشی به نظر آید. این گربه دارای اندازه متوسط، لاغر اندام، ظاهر شاهانه، سرسخت و عضلانی و پرتحرک بوده و از محیط اطراف خود لذت می‌برد.

گربه آبسینیان یک گربه خونگرم  و باهوش، با گرایش به انسان، بسیار فعال است که در زمینه بازی  بسیار موفق می‌باشد. این گربه‌ها دوست دارند در کار شما دخالت کنند و به‌عنوان مثال در تلفن زدن، خواندن روزنامه و یا آماده کردن جای خواب به شما کمک کنند. در حقیقت آنها دوست دارند در تمام فعالیت‌های خانواده حضور داشته باشند.  این گربه‌ها همیشه مناسب هر فردی نمی‌باشد چون ممکن اسن فعالیت زیاد این گربه‌ها شما را آزار دهد بنابراین گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

گربه‌های آبسینیان گربه‌های خانگی خوبی هستند ولی بیشتر با بزرگ‌تر ها و بچه‌های بزرگ تا بچه‌های کوچک در محل زندگی خود دوست می‌شوند. گربه‌های آبسینیان پر صدا نیستند و از صدایی شبیه صدای زنگ کوچک برای برقرای ارتباط استفاده می‌کنند. این گربه‌ها ترجیح می‌دهند در مکان‌های بالا مثل پشت صندلی، بالای یخچال بنشینند. آنها به‌راحتی با سگ کنار آمده و خیلی سریع به سگ‌ها می‌فهمانند که چه کسی رئیس می‌باشد. می‌توان به گربه‌های آبسینیان یاد داد تا اشیا کوچک دنبال کرده و آنها را بگیرند و به خاطر داشتن رفتار شبیه سگ‌ها،  مردم را به خود جذب می‌کنند.  رابطه‌ی آبسینیان با صاحبش بسیار وفادارانه می‌باشد. این گربه‌ها دوست دارند که به هنگام ورود به خانه با شور و ذوق با آنها برخورد و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه با آنها وقت گذرانده شود. از آنجایی این گربه‌ها بسیار مردم دوست می‌باشند، در صورتی که به مدت طولانی در یک جا بمانند، احساس تنهایی شدیدی می‌کنند.

نژاد Abyssinian نژاد بسیار سالمی می‌باشند و سلامت شان در دوران کودکی به نحوه زندگی بستگی دارد. گربه آبسینیان نیز مانند سایر گربه‌ها باید در محیط سربسته نگه‌داری شود تا از ابتلا به بیماری‌های واگیر و کشنده جلوگیری به عمل آید. واکسیناسیون نیز باید به‌صورت منظم انجام گیرد.

بیشتر گربه‌ها از جمله این نژاد مستعد به التهاب لثه (gingivitis) می‌باشند. رژیم غذایی نامناسب غالباً دلیل اصلی ایجاد کننده التهاب لثه می‌باشد. دادن بال  و گردن مرغ خام  در سنین پایین  می‌تواند در جلوگیری از ایجاد رسوب روی دندان نقش زیادی داشته باشد. بیماری کلیه “آمیلوئید کلیوی” در نژاد آسینیان شایع است و احتمالاً زمینه ژنتیکی دارد. این بیماری باعث ازکارافتادن کلیه می‌شود و پیش‌آگهی ضعیفی دارد. این بیماری مختص این نژاد نیست و در سایر نژادها نیز رخ می‌دهد.

خلاصه خصوصیات گربه آبسینیان

  • گربه نر: متوسط،۵٫۵-۳٫۵  کیلوگرم
  • گربه ماده: متوسط، ۵٫۵-۳٫۵ کیلوگرم
  • طول: کوتاه، متوسط
  • ویژگی: نرم، ابریشمی
  • رنگ: قرمز، آبی، حنایی، دارچینی (زرد-سبز)
  • آلرژن: نیست
  • نیاز به شانه زدن: کم
  • رنگ چشم:  سبز، طلایی
  • طول عمر: ۹-۱۳ سال
  • نیاز به توجه: بالا

منبعpetpezeshk.com 

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1312 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات