آشنایی با سگ افغان هوند Afghan hound

2

سگ افغان هوند Afghan hound

سگ افغان هوند از حیات‌وحش افغانستان منشأ گرفته است. زمانی که شرقی‌ها برای اولین بار در سال ۱۸۰۰ میلادی این نژاد را دیدند، متوجه شدن که این سگ‌ها سریع  و تازی هستند که آهو و خرگوش شکار کرده و شکار کننده‌های دیگر از جمله گرگ و شغال را کنار می‌زنند.

سگ افغان ظاهری شاهوار، قدی ۶۲ تا ۶۷ سانتی‌متر و وزنی در حدود ۲۲ تا ۲۷ کیلوگرم دارند و جنس ماده این نژاد از جنس نر کوتاه‌تر می‌باشد. این سگ‌ها سرشان را بالا نگه می‌دارند و چشم‌های آنها سیاه و بادامی شکل و گوش‌های این نژاد دراز می‌باشد.

بدن این نژاد مشابه دونده‌ها می‌باشد و دارای پاهای بلند، ناحیه پشتی قوی و قفسه سینه عمیق می‌باشند. دم این نژاد بلند بوده و انتهای دم خمیده است. پوشش مویی این نژاد بلند و ابریشمی بوده و می‌تواند در هر رنگی باشد. پوشش مویی این نژاد باید روزانه شانه و بورس شود تا موهای حیوان در هم تنیده نشود. کلوپ افغان آمریکا توصیه می‌کند که سگ‌های بالغ این نژاد هفته‌ای یک بار حمام شود.

حمام کردن و خشک کردن و بورس و شانه کردن این سگ‌ها تا زمانی که به طور کامل خشک شوند، به ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد. بسیاری از صاحبان سگ‌ها، موهای حیوان را کوتاه نگه می‌دارند تا مراقبت از آن راحت‌تر انجام گیرد.

afghan hound - آشنایی با سگ افغان هوند Afghan hound

خصوصیات رفتاری Afghan hound

سگ‌های افغان دوست دارند که پاهای خود را حداقل یک‌بار در روز دراز و کشیده کنند.  سگ‌های افغان راحتی را دوست دارند و از نشستن بر روی کاناپه نرم بعد از هر فعالیت بدنی، لذت می‌برند. تربیت سگ‌های افغان با مشکلاتی روبه‌رو است. از آنجایی که برای کار کردن مستقل بار می آیند، این سگ‌ها ترجیح می‌دهند تا بر اساس مقررات خود عمل کند تا یک فرد دیگر و می‌تواند کاملاً یک دنده و لجوج باشد. در خانه اگر به سگ افغان جوان آزادی بیش از حد داده شود و اجازه فعالیت ورزشی کافی داده نشود، به‌عنوان جونده‌های مخرب معروف می‌شوند.  با محرک‌های مناسب، سگ‌های افغان می‌آموزند که از تعلیم دیدن لذت ببرد و با قوانین مربوط به خانه کنار بیاید. تربیت این سگ‌ها باید سازمان یافته و در عین حال سرگرم کننده باشد.

ویژگی نگهداری سگ افغان

این نژاد سرگرم کننده است البته برای کسانی که این را درک می‌کنند. سگ افغان درصورتی‌که با کودکان بزرگ شده  و به خوبی با آنها ارتباط برقرار کرده باشد، رفتار خوبی خواهد داشت. ویژگی شکار کننده این سگ، باعث شده که با حیوانات خانگی کوچک خوب نباشند. مشکلات سلامتی این نژاد شامل دیسپلازی مفصل رانی و مشکلات چشمی و قلبی است.

  • کار: شکار کننده، هم نشین
  • سایز: ۶۲-۶۷ سانتی متر قد، وزن ۲۲ تا ۲۷ کیلوگرم
  • طول عمر: ۱۰-۱۲ سال
  • فعالیت بدنی: دویدن روزانه
  • تربیت: چالشی
  • پیرایش: دشوار

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

abbaskhlkhaly سوال پاسخ داده شده آگوست 21, 2022
گذاشتن نظر
1

سگ افغان هاند، نژادی قدیمی است، ظاهر او کاملا نشاندهندۀ نوعی سنگینی و شان است – چشمانش چنان به دور دست ها خیره می شود که گویی به یاد قرون گذشته است-. این نژاد، ذهنی باهوش و مستقل دارد و ظاهرش، با وقار و مد پسند است. از نظر روحیه، سگ افغان هاند، با شخصیتی جذاب و سرزنده، سگی فداکار و وفادار است. این نژاد، یک سگ ورزشکار است که سرعت فوق العاده ای دارد و نیاز به یک حصار بزرگ در حیاط و ورزش روزانه دارد. سگهای افغان هاند از زمان های بسیار قدیم، به زیبایی معروف بوده اند. اما پوشش ضخیم، ابریشمی و روان آنها که شکوه تاجگذاری این نژاد است، صرفا برای نمایش نیست – بلکه به عنوان محافظ در برابر آب و هوای سخت در مناطق کوهستانی که در گذشته محل زندگی افغان ها بوده است، عمل می کرده است. در زیر جلوه های خارجی جذاب افغان هاند، یک سگ شکاری قدرتمند و چابک قرار دارد که برای یک روز طولانی شکار ساخته شده است. سگ افغان هاند از شانه تا زمین 69 سانتیمتر ارتفاع دارد و پنجه های بزرگ آنها به عنوان کمک فنر در زمینهای ناهموار موطن آنها عمل می کرده است. سگ افغان هاند، نژادی ویژه برای افراد خاص است. یک متخصص نژاد می نویسد: “این نژاد برای همۀ صاحبان احتمالی سگ ها مناسب نیست، اما در صورت مناسب بودن ترکیب سگ و صاحب، هیچ حیوانی نمی تواند با حیوان خانگی افغان هاند یکسان باشد.”

abbaskhlkhaly سوال پاسخ داده شده آگوست 21, 2022
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1596 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات