آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

0

آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

a86a57b7d0f61fc6c78b755996a83d5bf5c413b1 227 - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

حلزون‌های آبی انتخابی عالی برای تنگ‌های ماهی و آکواریوم‌ها هستند. این حلزون‌ها با تغذیه از جلبک، مواد زائد ماهی‌ها و دیگر مواد باقی‌مانده بی‌مصرف به تمیز نگه‌داشتن آکواریوم کمک می‌کنند. علاوه بر این، حلزون‌ها زیبا هستند و زیبایی آکواریوم را دوچندان خواهند کرد.

بعضی افراد فکر می‌کنند حلزون‌ها آن‌قدر مهم نیستند، اما در واقعیت، آن‌ها هم به اندازه ماهی‌ها اهمیت دارند. به‌علاوه، حلزون‌ها چندان به مراقبت ویژه‌ای احتیاج ندارند و نیازمند نور یا غذای زیاد نیستند. 

حلزون نریت nerite snail 2 - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

شاید این حلزون را در خیلی از آکواریوم‌ها دیده باشید چراکه معمولاً انتخاب شماره یک افراد به‌شمار می‌آیند.

مراقبت از این حلزون‌ها آسان است و کارشان در تمیز کردن آکواریوم عالی‌است. این حلزون‌ها بیشتر از حلزون‌های دیگر جلبک می‌خورند و ظاهری زیبا دارند.

پوسته آن‌ها نوارهای سیاه و زرد دارد بنابراین برای دکوراسیون فوق‌العاده هستند.

تنها مشکل حلزون‌های آبی این است که به سرعت تکثیر می‌شوند و تولیدمثل می‌کنند. بنابراین بسیاری از آکواریوم دارها آن‌ها را به صورت چند تایی با هم در یک آکواریوم نگه داری نمی‌کنند.

با این ‌حال، حلزون نریت تنها در آب شورمزه تولیدمثل می‌کند بنابراین آکواریوم‌تان شلوغ نخواهد شد. آن‌ها در محیطی با PH حدود ۷/۵ و در دمای آب ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کنند.

میانگین طول عمر حلزون نریت ۲ سال است. از دیگر نکات مثبت این حلزون‌ها آن‌است که بسیار رفتاری دوستانه دارند و می‌توانند به‌خوبی با ماهی‌ها، گیاهان و میگوها کنار بیایند. شک نکنید که آکواریوم‌تان با چند عدد از این حلزون‌ها زیباتر خواهد شد.

حلزون قاتل

Assassin Snails - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

شاید فکر کنید که حلزون قاتل نام عجیبی برای یک موجود دریایی کوچک است، اما انتخاب این نام دلیلی دارد. درواقع این حلزون‌ها نمی‌توانند حلزون‌های دیگری را در داخل آکواریوم تحمل کنند، بنابراین آن‌ها را می‌کشند و می‌خورند.

این حلزون مواد زائد ماهی‌ها را نمی‌خورد و به جای آن حلزون‌های دیگر را می‌خورد که چندان اتفاق بدی هم نیست چراکه دیگر لازم نیست نگران افزایش جمعیت آن‌ها باشید.

اگر نژاد دیگری از حلزون دارید که بیش از حد تولیدمثل کرده‌اند، کافی است یک حلزون قاتل داخل آکواریوم بیندازید و اجازه دهید تا طبیعت کار خودش را انجام دهد.

با این ‌حال باید خیلی مراقب این حلزون‌ها باشید چون تقریباً همه چیز می‌خورند. این حلزون‌ها زیبا هستند و پوسته درازی دارند، بنابراین پس از مردن حلزون می‌توانید از پوسته آن به‌ عنوان دکوراسیون استفاده کنید.

محیط زندگی این حلزون باید PH هفت تا هشت و دمای ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد داشته باشد. اگر مایل به تکثیر این حلزون هستید نیازمند دو حلزون قاتل خواهید بود.

حلزون مرموز طلایی (Golden mystery)

Golden Mystery Snails - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

اگر آکواریوم‌تان پر از ماهی‌ها و مرجان‌های رنگی رنگی است، حلزون مرموز طلایی انتخاب مناسبی برای آکواریومتان خواهد بود. این حلزون رفتاری دوستانه دارد و به حلزون‌ها، ماهی‌ها و میگوهای دیگر حمله نمی‌کند.

جدا از رنگ‌های خیره‌کننده‌شان، این حلزون‌ها به نسبت دیگر حلزون‌ها بیشتر رشد کرده و از باقی‌مانده غذای ماهی، جلبک و دیگر پسماندها تغذیه می‌کنند.

علاوه‌براین، حلزون مرموز طلایی از طریق تخم‌گذاری تولیدمثل نمی‌کند بنابراین به سادگی جمعیتشان افزایش پیدا نخواهد کرد. این حلزون در PH ۷ تا 7.5 و دمای ۲۰ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کند و طول عمری یک ساله دارد.

حلزون ببری نریت

Tiger Nerite Snail - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

اگر به ‌دنبال حلزونی خاص با پوسته‌ای فانتزی می‌گردید، حلزون ببری نریت انتخاب مناسب شماست. پوسته کهربایی تیره‌ی آن نوارهای کوچک مشکی دارد و ازآنجاکه بسیار آرام هستند و به دیگر موجودات آکواریوم حمله نمی‌کنند گزینه خوبی برای آکواریوم‌های آب شیرین هستند.

تنها چیزی که باید حواس‌تان به آن باشد سطح مس داخل آب است چراکه حلزون‌های ببری نریت تحمل سطوح بالای مس داخل آب را ندارند و ممکن است بیمار شوند و یا حتی از دست بروند.

به غیر از این، مورد خاص دیگری نیست که رعایت کنید. اگر از آب شیر آکواریوم را پر می‌کنید، محلول PH به آن اضافه کنید تا سطح PH را تحت کنترل داشته باشید.

حلزون شاخ قوچی

Ramshorn Snail - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

حلزون‌های شاخ قوچی برای همه مناسب نیستند. بعضی از آن‌ها خوششان می‌آید و بعضی‌ها فکر می‌کنند که مناسب آکواریوم نیستند.

اما این‌گونه از حلزون در ترکیب با رنگ‌های صورتی، طلایی و آبی فوق‌العاده به نظر خواهد رسید. حلزون شاخ قوچی در مقایسه با اکثر حلزون‌ها کوچک‌تر است و پوسته‌ای جمع‌وجور دارد که شبیه به ملوانک است.

حلزون شاخ قوچی خیلی سریع تولیدمثل می‌کند بنابراین باید حواس‌تان به تعدادشان باشد تا مشکل آفرینی نکنند. این حلزون‌ها بسیار در تمیز کردن آکواریوم ماهر هستند و از جلبک، غذاهای باقی‌مانده و ضایعات ماهی‌ها تغذیه می‌کنند.

تخم های این حلزون‌ها بسیار ریز است و معمولاً آن‌ها را در جایی می‌گذارند که شما نمی‌توانید ببینید. بهتر است به‌صورت دوره‌ای این حلزون‌ها را از داخل آکواریوم بردارید تا از تجمع بیش از حدشان جلوگیری کنید.

دمای آب مناسب برای حلزون شاخ قوچی ۲۱ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و به‌طور میانگین طول عمری یک‌ساله دارد.

حلزون عاجی

Ivory Snail - آشنایی با حلزون‌های آکواریومی آب شیرین

حلزون عاجی یکی از زیباترین گونه‌های حلزون است. آن‌ها پوسته و بدنی سفید دارند بنابراین تکمیل‌کننده دکوراسیون هر آکواریوم به شمار می‌روند و در برابر گیاهان آکواریومی و دکور بسیار خودنمایی می‌کنند.

سطح انرژی حلزون عاجی بالاست و نگاه کردن آن‌ها حین حرکت به دنبال غذا سرگرم‌کننده است. حلزون عاجی حلزون آرامی است و به دیگر موجودات داخل آکواریوم حمله نمی‌کند.

این حلزون‌ها وقتی خسته می‌شوند جایی برای پنهان شدن پیدا کرده و استراحت می‌کنند. گاهی وقت‌ها هم داخل پوسته خود می‌روند و به‌صورت شناور در آب می‌مانند، منظره‌ای که نمی‌توان از دیگر حلزون‌ها توقع آن را داشت.

این حلزون‌ها غذاهای باقی‌مانده، ضایعات ماهی و پسماندها را می‌خورند، حدود ۵ سانتی‌متر طول دارند و بطور میانگین یک سال عمر می‌کنند.

آکواریوم خود را خاص و تماشایی کنید

داشتن ماهی‌های رنگارنگ و دکوراسیون زیبا یک چیز است، اما بدون داشتن حلزون اکوسیستم‌تان کامل نخواهد شد.

گونه‌هایی همچون حلزون عاجی و نریت ببری ظاهری فوق‌العاده دارند و در تمیزکاری آکواریوم بسیار به شما کمک می‌کند.

اگر تعداد حلزون‌ها تحت کنترل باشند، لازم نیست به دفعات متعدد آکواریوم را تمیز کنید و از منظره دلنشین و زیبای آن لذت خواهید برد.

منبع petpezeshk.com

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده اکتبر 6, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1292 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات