آرتروز در سگ و راه درمان آن ….

2

آرتروز در سگ را چگونه مدیریت کنیم؟

2f5cf56e4e0c8c4c6bb93fde327b893796c56e31 227 - آرتروز در سگ و راه درمان آن ....

مدیریت آرتروز در سگ، از آنجایی مهم و ضروری است که هیچ راهی برای پیشگیری و درمان این بیماری در حیوان خانگی شما وجود ندارد. در حین معاینه جسمی برای تشخیص آرتروز در سگ، دامپزشک ممکن است از ابزاری به نام COAST (ابزار مرحله بندی آرتروز سگ) برای تشخیص و مرحله بندی آرتروز سگ استفاده کند. COAST راهی برای استانداردسازی ارزیابی آرتروز و بررسی میزان پیشرفت آن است.

COAST شامل اطلاعات دریافت شده از صاحب حیوان خانگی و همچنین شواهد مبتنی بر معاینه فیزیکی و اشعه ایکس است. استفاده از ابزاری عینی تر مانند COAST در اوایل زندگی می تواند از پیشرفت دقیق آرتروز در سگ ها پیشگیری کند. به این ترتیب، شما و دامپزشک می توانید علائم آرتروز در سگ خانگی خود را خیلی زودتر تشخیص دهید.

COAST در سگها به پنج مرحله تقسیم می شود:

مرحله ۰ یک سگ سالم است.

مرحله اول OA. سگ های مبتلا به مرحله اول OA (پیش بالینی) به دلیل نژاد، فعالیت شدید، چاقی، بالا رفتن سن یا آسیب مفصلی یا جراحی، خطر ابتلا به OA را افزایش می دهند.

 مرحله 2 OA. هنگامی که سگ به مرحله 2 OA می رسد، برخی از علائم درد (به عنوان مثال، لنگیدن گاه به گاه، سفتی) را نشان می دهد، یا علائم فقط پس از انجام فعالیت های خاص قابل مشاهده است.

مرحله 3 OA آرتروز. این مرحله متوسط است و سگ به طور مداوم لنگ می زند یا سایر علائم درد را نشان می دهد. حیوان خانگی شما ممکن است نتواند به طور عادی در فعالیت های روزمره خود شرکت کند.

مرحله 4 OA. مرحله 4 OA آرتروز شدید است. سگ هایی که به این مرحله می رسند در جابجایی و حرکت کردن مشکل دارند و حتی ممکن است از کوچکترین فعالیت ها خودداری کنند.

مدیریت آرتروز در سگ ها

اگرچه نمی توان از آرتروز در سگ ها پیشگیری کرد یا گزینه درمانی مناسبی برای آن وجود ندارد، اما می توان آن را مدیریت کرد. راه های مدیریت آرتروز در سگ ها، عبارتند از:

  • کنترل درد
  • ورزش مناسب
  • مدیریت وزن
  • برنامه توانبخشی
  • درمان های مکمل
  • عوامل محافظت مفصل
  • رژیم های غذایی / مکمل های مشترک
  • ایجاد چند تغییر در محیط اطراف در خانه

دارو برای مدیریت آرتروز در سگ

استراتژی های موثر مدیریت شامل انواع مختلفی از روش های درمانی برای بررسی آرتروز و درد ناشی از آن است. نه تنها گزینه های متعددی برای مدیریت بیماری وجود دارد، بلکه استفاده از گزینه های مختلف درمانی در کنار هم اغلب نتایج بهتری دارد.

کل برنامه درمانی سگ شما با دامپزشک و اغلب اعضای دیگر تیم کلینیک تهیه می شود. آنها همچنین ممکن است با سایر متخصصان مانند فیزیوتراپیست ها / متخصصان توانبخشی همکاری کنند.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) که برای سگ ها طراحی شده است می تواند به کنترل درد و التهاب مرتبط با آرتروز سگ کمک کند. NSAID ها درد را کاهش می دهند که برای راحتی سگ و کمک به بهبود تحرک مهم است. انواع مختلفی از NSAID ها برای سگ ها در دسترس است،

فقط از محصولاتی که برای سگها تولید و تأیید شده است استفاده کنید. از دارو هایی که برای انسان ها تهیه شده به سگ خود دهید. زیرا این امر می تواند به سگ شما آسیب برساند و همیشه دستورالعمل های دامپزشک خود را دنبال کنید. داروهای NSAID اگر به طور منظم طبق تجویز تجویز شوند، برای درد مزمن موثر هستند.

بسته به سلامت عمومی سگ و شدت درد، دامپزشک ممکن است سایر مسکن ها را به شما توصیه کند. اینها ممکن است شامل گاباپنتین، ترامادول، آمانتادین و چندین دارو دیگر باشد. با این حال، اکثر این گزینه ها از نظر دامپزشکی تأیید نشده اند، بنابراین استفاده از آنها در سگ ها خارج از دستورالعمل در نظر گرفته می شود.

گالیپرانت در سگ مبتلا به آرتروز

نوعی NSAID است که درد و التهاب مرتبط با آرتروز را در سگ ها کنترل می کند. Galliprant برای استفاده در انسان ها مناسب نیست و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود. در صورت استفاده طولانی مدت، باید بر وضعیت حیوان خانگی خود نظارت دقیق داشته باشید. در سگهایی که به گرافیپرانت یا سایر داروهای ضد التهاب حساسیت دارند نباید استفاده شود. استفاده بی خطر از گالیپرانت در سگ های کمتر از 9 ماه و کمتر از 8 پوند، سگهای باردار یا شیرده یا سگهایی که بیماری قلبی دارند مورد مطالعه قرار نگرفته است. شایعترین عوارض جانبی استفراغ، اسهال، کاهش اشتها و خستگی است. برای کسب اطلاعات کامل در مورد ایمنی، برچسب کامل محصول را مشاهده کرده و یا با دامپزشک خود تماس بگیرید.

DERAMAXX در سگ مبتلا به آرتروز

قرص های جویدنی DERAMAXX برای کنترل درد و التهاب همراه با آرتروز در سگ ها در دسترس هستند و برای انسان ها مناسب نیستند. این و همه داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. دور از دسترس سگها و سایر حیوانات خانگی در مکانی امن نگهداری شود تا از بلعیدن بیش از حد یا مصرف بیش از حد آن جلوگیری شود.

همانند تمام داروهای موجود در این کلاس، ممکن است عوارض جانبی مربوط به دستگاه گوارش، کلیه ها یا کبد ایجاد شود. این موارد معمولاً خفیف هستند، اما ممکن است جدی باشند.

در صورت بروز عوارض جانبی، صاحبان حیوانات خانگی باید درمان را قطع کرده و سریعاً با دامپزشک خود تماس بگیرند. قبل از استفاده از DERAMAXX، باید سابقه کامل و معاینه فیزیکی حیوان خانگی بررسی شود. نظارت منظم توصیه می شود. از مصرف این دارو با سایر NSAID ها یا کورتون ها خودداری شود.

مکمل آرتروز سگ

دامپزشک شما ممکن است مکمل هایی را برای کمک به درمان آرتروز سگ پیشنهاد کند، از جمله:

  • Perna canaliculus (صدفهای لب سبز): صدفهای لب سبز ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشند.
  • کانابینوئیدها (CBD): گزارش شده است که کانابینوئیدها خاصیت ضد التهابی دارند و ممکن است به کاهش درد کمک کنند.
  • اسیدهای چرب امگا ۳: اسیدهای چرب امگا ۳ که با غلظت زیاد در روغن ماهی وجود دارد، ممکن است التهاب مفصل را در صورت مصرف خوراکی کاهش دهد.
  • MSM (متیل سولفونیل متان): MSM ممکن است در ترمیم مفصل کمک کند و گفته می شود که دارای خواص ضد التهابی است. اغلب به مکمل های خوراکی گلوکوزامین و کندرویتین اضافه می شود.
  • رژیم های مشترک: ترکیبات رایج در رژیم های درمانی مفصلی شامل اسیدهای چرب امگا ۳، گلوکوزامین، کندرویتین و صدف های لب سبز است. گزینه های کم کالری همچنین می توانند به برنامه کنترل وزن سگ شما کمک کنند.
  • گلوکزآمین و کندرویتین: غالباً در یک مکمل خوراکی مداوم، گلوکوزامین و کندرویتین ممکن است در ترمیم غضروف مفصل آسیب دیده موثر باشد. یک مشتق کندرویتین نیز به عنوان آمپولی که توسط دامپزشک شما تزریق می شود در دسترس است. این ماده می تواند با اتصال به بلوک های تشکیل دهنده غضروف، به کنترل علائم مرتبط با آرتروز سگ کمک کند تا از فرسودگی بیشتر جلوگیری شود.

بسیاری از مکمل های مختلف در دسترس است. اما احتمالا همه آنها برای سگ های مبتلا به آرتروز مفید نیستند. با دامپزشک خود در مورد اینکه کدام یک از محصولات ممکن است برای سگ شما بیشترین تأثیر را داشته باشد و همچنین دوز مصرفی آن مشورت کنید.

ورزش و توانبخشی سگ

دامپزشک می تواند یک برنامه ورزشی مناسب برای سگ شما پیشنهاد کند و ممکن است شما را به یک متخصص توانبخشی سگ معرفی کند. یادگیری و تمرین تمرینات خاص برای تقویت عضلات اطراف مفصل و بهبود حرکت مفصل در حین ورزش می تواند تفاوت زیادی در احساس سگ آرتروز شما ایجاد کند. متخصصان توانبخشی سگ از چندین روش شامل درمان با تردمیل زیر آب، دامنه تمرینات حرکتی و درمان های تکمیلی، استفاده می کنند. آنها احتمالاً به شما تمریناتی یاد می دهند که بتوانید آنها را به راحتی در خانه انجام دهید.

درمان های مکمل شامل درمان هایی مانند استفاده از کیسه های آب سرد و گرم، لیزر درمانی، ماساژ، طب سوزنی، تحریک الکتریکی، مکمل های گیاهی و سایر موارد است. این روش های درمانی معمولاً در کنار سایر داروهای سنتی جهت رفع آرتروز و درد توصیه می شوند.

هزینه کلی برای درمان آرتروز در سگ ها

هزینه بستگی به اندازه سگ، شدت آرتروز و گزینه های مدیریتی شما بسیار متفاوت خواهد بود. پس از تشخیص اولیه (۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار)، هزینه ماهانه برای کمک به درد آرتروز سگ شما حدود ۳۰ تا ۲۰۰ دلار خواهد بود. برخی از دلایل آرتروز ممکن است به جراحی نیاز داشته باشند که، هزینه آنها ممکن است چند هزار دلار باشد.

چگونه به یک سگ مبتلا به آرتروز کمک کنیم؟

علاوه بر داروها، مکمل ها و درمان های داخل کلینیکی، موارد مختلفی وجود دارد که می توانید برای کمک به سگ مبتلا به آرتروز انجام دهید. بیشتر این موارد برای سگ های جوان و آنهایی که خطر آرتروز را افزایش می دهند نیز مفید است.

حفظ وزن بدن مناسب یکی از موثرترین کارهایی است که می توانید برای کاهش علائم آرتروز در سگ خود انجام دهید. دامپزشک شما ممکن است یک رژیم درمانی را توصیه کند.

ورزش در سگ مبتلا به آرتروز

ورزش منظم در کاهش سرعت تحلیل مفاصل که باعث آرتروز می شوند مهم است، اما میزان و نوع ورزش به خود سگ بستگی دارد. حرکت به سلامت مفاصل کمک کرده و ماهیچه ها را تقویت می کند.

ورزش کم تحرک، مانند پیاده روی، در هر مرحله از زندگی حیوان خانگی شما مهم است. شنا یا راه رفتن در آب انواع بسیار خوبی از ورزش است که بدون فشار آوردن به مفاصل باعث تقویت عضلات می شود.

ورزش در کاهش خطر آرتروز مهم است، اما انواع شدید آن می تواند آرتروز را تشدید کند. برای انتخاب فعالیت های مناسب برای سگ خود با دامپزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید.

اگر سگ شما اجازه دارد روی تخت یا کاناپه دراز بکشد، رمپ ها می توانند در تحرک بهتر آنها موثر باشند. رمپ ها همچنین می توانند برای به داخل و خارج رفتن از خانه مفید باشند.

سطوح لغزنده مانند چوب سخت، کاشی و مشمع کف اتاق مشکل ساز هستند، زیرا چسبندگی محدودی دارند. قرار دادن فرش، تشک یوگا یا سایر سطوح آسان برای پیاده روی در اطراف خانه می تواند به یک سگ آرتروز کمک کند تا بهتر راه برود.

https://animal.irpsc.com

saeed.zajkani سوال ویرایش شده سپتامبر 24, 2021
گذاشتن نظر
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1611 times
  • پاسخ ها0 پاسخ ها
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

ایا ایدز گزفتم؟ 0 پاسخ ها | 0 آرا
انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات