قوانین رشته اسنوکر چیست

1

هدف بازی این است که با ضربه زدن به توپ سفید سایر توپ های رنگی را به درون 6 سوراخ موجود میز وارد کنیم. این کار دارای قوانین مشخصی است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم. وارد کردن هر توپ به سوارخ ها امتیاز مشخصی دارد. در اسنوکر به یک ست بازی “فریم” می گویند و بازیکنی که بیشترین فریم را برنده شود، برنده کل مسابقه است. تعداد فریم های یک بازی اسنوکر یک عدد فرد است. شروع یک فریم تنها با چینش صحیح توپ ها امکان پذیر است. یک فریم زمانی به اتمام می رسد که تمای توپ ها وارد سوراخ شود و یا یکی از بازیکنان شکست را قبول کند – چون از نظر امتیازی عقب است. کل بازی وقتی تمام می شود که یک بازیکن برنده بیشتر فریم ها شود و بازیکن حریف نتواند با این تعداد برابری کند. برای مثال زمانی که یک بازی 19 فریم دارد، اولین بازیکنی که به عدد 10 برسد برنده کل بازی است.

  • بازیکنان برای شروع بازی خود که بریک نام دارد پشت میز قرار می گیرند. با انداختن سکه شانس بازیکن شروع کننده مشخص می شود. ضربه بریک شروع بازی از نیم دایره D بر توپ سفید به سمت توپ های قرمز زده می شود.
  • ضربه ابتدای بازی و ضربات ادامه کار نباید بک “ضربه حمل” باشند. حمل کردن توپ با چوب اسنوکر خطاست. ضربه باید تمیز، در یک نقطه از توپ و دقیق باشد.
  • بعد از انجام ضربه بریک، اگر توپ سفید به هدف برخورد نکرد، داور بازی اعلام خطا می کند و به بازیکن حریف  امتیاز داده می شود.
  • بعد از ضربه اول، تمامی توپ ها باید ثابت در جای خود قرار بگیرند، سپس ضربه بعد انجام  می شود.
  • همانطور که گفتیم، هدف ابتدا توپ قرمز است و عدم موفقیت در انجام این کار خطا محسوب می شود. همچنین، اگر توپ سفید از میان سایر توپ ها عبور کند و به هیچ توپی برخورد نکند، یک ضربه بی هدف بوده و باز هم خطا است.
  • لمس توپ توسط بدن بازیکن خطاست. تنها راه ارتباطی با توپ ها چوس اسنوکر است. اما دست زدن به توپ سفید مانعی ندارد.
  • پرتاب شدن یک توپ به خارج از محیط میز خطاست. در این حالت، توپ های قرمز جایگزین نمی شود اما سایر توپ ها به سر جای اول خود برمی گردند.
  • اگر نقطه مشخص شده مختص یک توپ رنگی توسط توپ دیگری اشغال شده باشد، توپ در بالاترین نقطه ممکن میز در امتداد همان نقطه قرار می گیرد. اگر بازهم تمامی نقاط اشغال شده باشد، توپ در نزدیک ترین مکان نسبت به موقعیت اختصاصی خود قرار می گیرد؛ ما بین نقطه و قسمت بالای میز. یک توپ اسنوکر نباید در تماس با توپ دیگری قرار داده شود.
  • وقتی توپ سفید قبل از ضربه زدن یک توپ دیگر را لمس کند، داور با اعلام “لمس توپ” به بازیکن اخطار می دهد که توپ را دورتر از موقعیت قبلی قرار دهد. اگر لمس توپ باعث حرکت توپ دیگر شود، خطا محسوب می شود.
  • اگر یک بازیکن دچار خطا شود، و نوبت به بازیکن مقابل داده شود، و این بازیکن هم نتواند به هیچکدام از توپ های میز را مورد هدف قرار دهد (چون اگر اینکار را بکند احتمال خطا زیاد است)، یک ضربه آزاد یا “توپ آزاد” به بازیکن داده میشود. در این قانون بازیکن به انتخاب و اعلام قبلی خود، یک توپ را به سوراخ می اندازد. برای مثال: می تواند توپ مشکی را به عنوان یک توپ قرمز درنظر گرفت، اگر داخل سوراخ رفت، حال می توان به سراغ انتخاب رنگ بعدی رفت.
  • بازیکن حین ضربه زدن حتما باید حداقل قسمتی از پای خود را بر روی زمین بگذارد.
  • وارد شدن توپ سفید به سوراخ ها خطاست.
مرضیه ثاقب علیزاده پاسخ انتخاب شده به عنوان بهترین نوامبر 14, 2022
گذاشتن نظر
شما در حال مشاهده 1 از 1 پاسخ هستید ، برای دیدن همه پاسخها اینجا را کلیک کنید .
پاسخ خود را بنویسید .
  • فعال
  • بازدیدها1626 times
  • پاسخ ها1 پاسخ
ورود به متاورس | متاورس ایرانی
ورود به متاورس ایران یا همان متاورس ملی

علامت ذره بین Tutorials سمت راست به رنگ قرمز به شما کمک خواهد کرد .

جدید ترین سوالات پرسیده شده

انتخاب ورزش رزمی 0 پاسخ ها | 1 رای
وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی املاک و مستغلات